Weer kerkdiensten zonder bezoekers

Begint om 10:00
    Ontmoetingskerk Eefde
  • Laatste nieuws

Voor wie mogen wij een kaarsje aansteken? De Ontmoetingskerk in Eefde biedt op zaterdagavond 31 oktober vanaf 19.00 uur de gelegenheid om namens u een kaarsje aan te steken ter nagedachtenis van overleden gemeenteleden en dorpsgenoten.
    Zondag 1 november: 10.00 uur. Gedachtenis overledenen. Voorganger: ds. D. van Doorn, Eefde. (Het bezoeken van het kerkgebouw is niet mogelijk)
  • Laatste preek

jul
    05-07-2020 09:40
    Uitzending van Eefde, Protestantse Gemeente Eefde op 05-07-2020 09:40 Tijdsduur: 67 minuten

Vorige week konden we nog berichten dat we de zondagse kerkdiensten bleven houden met maximaal 30 bezoekers. Na de persconferentie van afgelopen dinsdag heeft de kerkenraad, met moeite en veel pijn in het hart, deze week besloten om toch weer zonder bezoekers, dus alleen met diensten via internet, verder te gaan.

Hoewel we strikt genomen wel open mogen blijven als we ons aan de (strengere) regels houden, vinden we tegenover onze, merendeels oudere, gemeenteleden het risico te groot en niet verantwoord om de grenzen van wat mag op te zoeken.

Ook tegenover de mensen die graag zouden willen maar niet meer durven komen en tegenover alle dorpsgenoten die getroffen zijn door corona, of familie / vrienden hebben met corona, willen we solidair zijn.

We voelen de pijn van iedereen die dolgraag op zondag zelf naar de kerk komt om samen te vieren en te bidden, voor onszelf maar vooral voor de wereld om ons heen in deze moeilijke tijd. We zoeken naar andere manieren om toch met elkaar in contact te blijven. De telefoon zal daarbij, net als tijdens de eerste periode, weer een belangrijke rol gaan spelen.

De kerkdiensten blijven we uitzenden via www.kerkdienstgemist.nl en de orde van dienst vindt u op onze website: www.ontmoetingskerk-eefde.nl, evenals de meest recente informatie.

Op advies van de landelijke kerk gaan we per heden dicht voor bezoekers tot en met zondag 15 november. In de week daarvoor is er een nieuwe persconferentie van het kabinet gepland en we zullen onze beslissing hoe we dan verder gaan daarop baseren.

Mochten er tussendoor veranderingen komen in het landelijk beleid, dan passen we ons daar natuurlijk op aan en kunt u daarover weer een mededeling verwachten.

Wij rekenen op uw begrip en wensen u veel sterkte in de komende tijd.

Met een hartelijke groet,

De kerkenraad